Logo

vignett

Nyhetsbrevarkiv
Vi søker ny leder for våre regnskapsrevisorer

Vi har ledig en spennende og utfordrende stilling som leder for våre dyktige regnskapsrevisorer.

Informasjon om stillingen kan du lese her.

For nærmere opplysninger om stillingen kan du ta kontakt med daglig leder Inger Anne Fredriksen på 913 90 518 eller på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen .

 

 
Åpenhetsrapport 2017

Styret i BKR behandlet og vedtok 15.02.2017 Åpenhetsrapport fra BKR for regnskapsåret 2017.

Formålet med åpenhetsrapporten er å gjøre regnskapsbrukere i stand til å gjøre seg opp en mening om revisjonsselskapet, dets organisering, uavhengighet og kvalitetskontrollrutiner. Vi ønsker med dette å gi innsikt i hvordan vi arbeider med kvalitetssikring.

Årsrapporten er utarbeidet med i tråd med anbefalinger fra styret i Norges Kommunerevisorforbund (NKRF).

 2017 er sjette gang denne rapporten avgis, og årets åpenhetsrapport kan du lese her

 

 
Regnskapsmappe for kommuner og fylkeskommuner foreligger nå i oppdatert utgave

I denne oppdateringen er flere av skjemaene endret for å kunne anvendes ved avslutningen av årsregnskapet for 2017.

Regnskapsmappen er oppdatert med nye endringer i aktuelt regelverk og kommunale regnskapsstandarder. Inndelingen av regnskapsmappen i to deler er ikke videreført. Det er nå én samlet innholdsfortegnelse for hele regnskapsmappen.

Regnskapsmappen skal være til hjelp og støtte i forbindelse med årsavslutningen for 2017, men også i det løpende regnskapsarbeidet i 2018. Det er egne skjemaer for merverdiavgift tilpasset merverdiavgiftssatser i 2018, slik det er foreslått i statsbudsjettet. 

De fleste skjemaene er årsuavhengige og kan brukes også i 2018.

En kontaktperson i hver av våre eierkommuner/fylke skal ha mottatt regnskapsmappen fra oss. Dersom det er spørsmål er det bare å ta kontakt med oss.

 

 
Korrupsjonssaken i Drammen: Utredning av politisk styring og kontroll i kommunen

Som følge av den såkalte korrupsjonssaken i byggesaksavdelingen i Drammen kommune, har bystyret besluttet at Buskerud Kommunerevisjon (BKR) skal utrede systemet for politisk styring og kontroll i kommunen.

Utredningsarbeidet ble besluttet gjennomført som en oppfølgning av Deloittes granskningsrapport, avgitt i januar 2017. BKR har knyttet til seg Høgskolen i Sørøst-Norge i forbindelse med gjennomføringen av utredningen. Rapporten avgis direkte til bystyret i Drammen kommune, og skal foreligge i september/ oktober 2018. 

I den første fasen av arbeidet er BKR interessert i informasjon fra politikere (nåværende og tidligere), ansatte i Drammen kommune, næringslivet i byen og innbyggerne for øvrig.

Vi ønsker opplysninger om hvordan det politiske systemet for tilsyn og kontroll med administrasjonen har fungert i perioden 2013-2016. Vi ønsker også opplysninger om hvordan både det politiske nivået og administrasjonen har fulgt opp signaler om at byggesaksavdelingen ikke har fungert så godt som den burde. Dersom du ønsker å lese de vedtatte problemstillingene for utredningen nærmere, kan du lese prosjektplanen HER

Dersom du har opplysninger du mener BKR bør kjenne til, kan du bruke DENNE LINKEN til å tipse oss. Du kan være anonym om du ønsker det. Epostadressen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen kan også benyttes til å tipse oss samt legge ved dokumentasjon du mener har betydning.

NB: Alt du sender oss av informasjon/dokumentasjon går direkte til oss i BKR.

 
Nyhetsbrev fra BTV-samarbeidet i november

I årets siste nyhetsbrev kan du blant annet lese om statens nye krav til digitalisering i kommuneal sektor. Noen av kravene som er satt gjelder bl.a. deling og tilgang på geodata, krav til informasjonssikkerhet og personvern.

Du kan også lese om hvordan man kan gjøre tryggere offentlige innkjøp, nytt fra GKRS om regnskapsstandarder, og om nye regler om trekkfri kostgodtgjørelse. 

Les hele nyhetsbrevet her

 

 

 
<< Start < Forrige 1 2 3 4 5 Neste > Siste >>

Side 1 av 5

Besøksadresse - Øvre Eiker vei 14 - 3048 Drammen 
Postadresse - Postboks 4197 - 3005 Drammen
Tlf: 409 10 200